söndag 26 augusti 2007

Garninköp

Brudparet som fick tavlan gifte sig i Uppsala. När man åker till Uppsala är det ett ablolut måste att besöka Yll och Tyll. http://www.yllotyll.com/


Den röda alpackan skall bli halsduk, Det blågröna från Färgkraft skall bli sjal. Bomullsgarnet i mitten tänkte jag försöka kombinera med något av de bomullsgarner jag fått efter Mormor. Hon virkade dukar, men det är inte riktigt min grej. Jag tänkte man kan kombinera detta med gult enfärgat till barntröja. Men det kan bli något annat också. En tanke jag haft är att virka en kasse. Men inte då i flerfärgat, utan i något av alla de enfärgade garner jag har.

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Det blågröna var vackert! Jag har ett mösnter till en sjal med hjärtan om du vill prova.

Anonym sa...

Tack för underbart paket! Koppen var mitt i prick!

Kul att du gillar bröllopssjalen, den får massor med "beröm", den var på konferens i Norge i veckan och blev klappad på av många impade händer!