torsdag 15 november 2007

Ravelery

Efter att ha tittat på Ravelerys förstasida några gånger ställde jag mig i kön. Det gick inte motstå längre. I söndags var det 11 055 personer före mig, idag är det "bara" 8 649 före. Går det snabbt eller?

Jag har börjat på sjalen till min byteskompis. Parallellt med den stickar jag på Linns kofta. Det är bara slätstickning i den så den passar bra framför TVn eller som pratstickning. Tänkte även sticka en bluffpolo med mössa innan jul. Tur att det är långa mörka kvällar nu.

På våren och försommaren brukar vi säga "tur att nätterna är långa och ljusa" när det är mycket att göra.

Tiden vill ibland inte räcka till...eller...jag kanske vill göra alldeles för mycket. Å andra sidan mår jag jättebra av att ha många stickningar på gång samtidigt och gärna brodera som ombyte ibland.

3 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Ingen aning, jag stog i kö så länge att jag glömde bort det:)

Anonym sa...

titta i brevlådan imorn ;o)

Eva i Halmstad sa...

Det verkar gå rätt snabbt på Ravlery nu, jag stod i kö i två månader men det behövs nog inte nu, ses där sen, Eva.