torsdag 1 maj 2008

Juno Regina


Min Juno Regina växer varv för varv. Jag har inte haft så mycket sticktid under april, men jag hoppas på en lugnare maj med med lediga kvällar och mindre med resor.

Jag stickar i Teetee Elegant i färgen Ljung och sticka nr 3. Började med en grövre rundsticka och med mosstickning i kanterna. Men det blev alldeles för många frogvarv för att rätta till mosstickningen. Så när jag varit hos Maria under en av Stockholmsresorna och inhandlat en Addi Lace och ändrat till rätstickade kanter och det gått jättebra. Och det är roligt att sticka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag ville bara skicka ett litet "hej" och tala om att jag inte glömt dig...
Men en förkylning stoppade ditt sista hemlis-paket från att komma fram i tid..
Är ledsen för detta.. Men det som väntar på nått gott!

// Din hemlis

Anonym sa...

Snygg färg du valt på din Juno Regina.

Tack snälla du för paketet.
Fullträff! Långkoftan är snygg,ska
bli spännande att se den färdig.
Du har rätt man njuter av att bläddra i boken.

Många kramar/Jämtland