söndag 1 juni 2008

Pulsvärmare


Äntligen har vi fått lite värme här också. Och jag som inte varit sjuk, inte ens minsta förkyld på ett och ett halvt år åkte dit nu. Lagom till björkarna slagit ut och allt arbete som ska göras utomhus.

Medan jag hostade som värst gjorde jag klart på pulsvärmare och sockar. Sockarna ligger på tork så de kommer på bild senare. Annefödder var roliga att sticka. Jag använde restgarn, ett mjukt merinogarn, av märke jag inte minns, som har blivit kvar efter något babyplagg. Jag hade gärna sett att de blivit lite längre, men garnet räckte bara till detta.

Både junisockar och Juno Regina har kommit en bra bit på väg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, så fina Annefödder. Mina blev för stora, så jag stickade på en mudd. Tänkte att det inte syns under en jackärm :-)