söndag 9 november 2008

Datorstrul

Familjen har två datorer och två digitalkameror. Av någon konstig anledning har vi lagt två fotoprogram i en dator. Nu har en dator kraschat. Gissa vilken! Just det, den med två fotoprogram i. Och med en hel del bilder som vi inte kopierat till CD ännu.

Det här är ju ett enkelt problem att lösa tänkte jag och letade reda på DVD:n med fotoprogrammet för att ladda in på den andra datorn. För att upptäcka att DVD-enheten och datorn får inte kontakt med varandra. Son tur är så är det en hyrdator via jobbet och garantin gäller. Spännande se hur lång tid det tar att få detta fixat.

Så, nu har jag en massa bilder att visa, men kan inte lägga in dem.

Min festivalsjal är klar. Bloggad och fotat ute i novembersnögloppet och dimman. Men jag är supernöjd med den. Funderar om vem som ska få den i julklapp....

Jag har fått ett Mix-Match paket från Stina i Malmö. Ett helt underbart paket med en massa spännande saker. Babyalpackagarn, entrådigt ViKan garn i en underbar lila färg. Jag har äntligen fått titta på dem i dagsljus.
En massa annat också, choklad, en stor vacker knapp till kofta, tror jag...eller sjal...ett te som smakade mycket gott, citron och möjligen chili. Tack snälla Stina, Jag ska lägga ut bild så snart jag kan. Men det som inte blir gjort inom en vecka dröjer en vecka till. Då ska jag på kurs en hel vecka och på en kurs jag alltid velat gå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Datorstrul är aldrig kul. Har själv upplevt det nyligen. Lycka till och må gott

Tomtan sa...

Datorer..... Man kan inte leva med dom.... och inte utan.... *ler*