söndag 3 maj 2009

Nutkin


Bättre sent än aldrig.

Mina marssockar från Sockklubben 09blev färdiga till slut. Det var bara det att jag är lite mätt på sockar. Men jag gillar Nutikns, de är stickade i ett Regia garn på stickor 2,5.

Nu är två saker färdiga och jag har belönat mig själv. Tittade in på . Stäkets hantverk och deign och hittade ett gratis mönster på sjalen Hjärtlig. Jag gillar att sticka efter Evas mönster och när det fanns ett tvåtrådigt Evilla garn som bara väntar på att få bli en sjal så var det bara att köra igång. Ett impulsprojekt. Vanligtvis brukar jag planera, skriva ut mönster eller leta i gömmorna och fundera länge. Den är gången gick det snabbt.

2 kommentarer:

Tomtan sa...

Fina sockar....

Eva sa...

Tack för komentaren hos mej.
jag skulle gärna lära dej att sy i skinn,det är enklare än man tror...
vet ju inte var du bor,mer än i Norrlands inland,och där bor väl jag oxå,kan man väl säga.*ler*
Jämtland !
vi kan ta en skinn-träff...Ler ! i sommar.
Halskragarna blev en hitt,har sytt många sådana,sen jag sydde min egna för 14 år sen.

Ha det gott !