måndag 10 september 2007

Jag är i gott sällskap!

När jag surfade runt bland stickbloggarna upptäckte jag att många, liksom jag, har en hel del oavslutade stickningar. Jag trodde jag var ensam. Att alla andra sysslar med en sak i taget, gör en sak färdigt innan de köper garn till nästa projekt.

Tänk vad jag hade fel. Jag är i gott sällskap!

Jag har
* En tröja som saknar ärmar. Blir inte klar för garnet känns så syntetitsk.
* En halsduk i alpacka med pärlor. Kommer att bli klar snart!
* Ett par sockar i dimgrön alpacka som jag inte riktigt vet vad jag tycker om. Kanske bär det mig emot eftersom jag vet att alpacka inte är så slitstarkt.
* En virkad tröja av rutor i Bomull-Lin. Den är urtråkig. Jag behöver 56 likadana rutor till själva tröjan. Ärmarna görs i luftmaskor och stolpar. Nu är det 12 rutor kvar och sedan skall de virkas ihop. För att inte tala om alla trådar som ska fästas.

Det låter väl inte så farligt? Eller?

Nu har jag inte talat om hur många broderier jag har på gång. Jag skulle tro att jag måste leva tills jag är sådär 100 år för att göra klart allt. Om jag dessutom tar med alla mönster jag sparat för att jag vill göra dem. Ja, jag kommer att bli världens äldsta kvinna tillsammans med många systrar med samma last!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj oj, du är inte ensam. Jag har över tio stickningar + virkningar på gång ... ;-)

Anonym sa...

Man måste helt enkelt ha flera på gång. Så kan man byta ibland. I kväll ska jag börja på en ny stickning som jag fick garn till i går kväll. Må gott

Anonym sa...

Jag alltid har flera projekt igång, så att jag inte ska riskera att vara utan. Det känns liksom tryggare då...

www.jennies.blogg.se

Ullstina sa...

Ja, men det låter ju jättebra! Då ska jag nog börja på ett par vantar, eller den lila tröjan med pärlor i Kid Opale, eller kanske en halsduk av garnet jag köpte i Reykjavik, eller kanske något av det jag köpte igår....