söndag 16 september 2007

Nya inköp

I mitt jobb händer då och då att jag åker iväg på kurser eller konferenser till någon stad där det finns bra garnaffäre. En sådan resa har jag varit på under onsdag - torsdag.


Sockar av det röda Hjertegarnet, vantar av den mörkgrå Eskimo. Sarek köpte jag för att det såg så spännande ut. Det blir nog ett par vantar av det. Och så har jag handlat hemlisar....

Efter mitt förra inlägg så insåg jag att jag ligger i lä vad gäller påbörjade arbeten. Vilken bra ursäkt för att börja på massor av projekt. Det finns inget roligare än att sätta stickorna i ett nytt projekt eller nålen i ett nytt broderi. Jo, kanske, men man kan inte jämföra allt.

Det har ändå blivit färdigt en del.



Två nystan Regia behövdes till ett par stora damsockar och av det som blev över blev det sockar till någon bebis eller docka.
En fördel med att bo i glesbygd och ha långa avstånd är att det blir mycket bilåkning. Man hinner sticka en hel del då. Dessa sockar är stickade under bilåkning. Ja, jag hade chaufför. Nu när det blir höst och mörkt blir det tyvärr inte någon stickning i bilen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det att det blir lite för mörkt i bilen är ju en nackdel. Det går bara att sticka mitt på dagen. Jag brukar alltid ha med en strumpstickning när vi ska åka en bit. Behöver inte vara så långt. Och visst är det roligt att börja på något nytt. Har gjort det i dag.Upptäckte att jag "bara" hade tre på G. så det var väll helt OK. må gott