måndag 6 oktober 2008

Elofs muddar


Elofs muddar stickade i Baby silk alpaca. Fick garnet i första hemlisomgången jag var med i. Helt underbart garn, skulle vilja sticka många stora och små plagg....

Färgen är mörkare blå i verkligheten.
Jag skall sticka ett par till av dessa, men med minst fyra, kanske åtta mönsterrapporter till. Jag vill ha en mudd som gå upp en bit på armen. Skönt under jackan när det är kallt. Inga glipor vid handleden, så tycker jag att en bra pulsvärmare, och vante med för den delen, skall vara. Den som ramlat i djup, mjuk snö med skidor på fötterna och fått snö in under jackärmarna och i nacken vet precis vad jag menar.

Nu skall jag sticka vidare på mysteriefestivalen. Snart är andra ledtråden klar och den tredje kommer på onsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

snygga!
kommer i håg när man var barn och fick snö i glipan mellan vante o jacka......Huvva så ont det gjorde !

Tomtan sa...

Snacka om blå!!! ;-) Riktigt fina //Eva