onsdag 22 oktober 2008

Festival-sjal



Jag är fortfarande i tid med Festival-sjalen. Det är jätteroligt att sticka och inte veta hur den färdiga sjalen ser ut. Nu är den näst sista etappen stickad och jag är jättespänd på hur slutet blir. Sjalen ser lite bylsig ut, men stickan räcker inte för att spänna ut den.

En sak har jag dock insett, vanlig rundsticka 80 cm fungerar. Men har man en gång provat sticka med Addi Lace så är man fast. Så har jag även insett att rundsticka med förlängningstrådar är nog värt att skaffa.

Nu ska jag skriva ut den sista etappen och gå och sticka några varv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den blir verkligen fin , har ännu inte ens börjat på någon av mina sjalar. Måste köpa Addi Lace stickor och tid först. Omjag lät bli att sitta vid datorn så kanske mer blev stickat.
Bente

Tomtan sa...

Verkligen fin!!! //Eva