tisdag 14 april 2009

IceQueen


Fotade min IceQueen ute i snön. Jag är mycket nöjd med den och har använt den jättemycket. Det gick åt ganska precis ett nystan, 25 gram Rowan Kid Mohair. Mjukt och skönt mot halsen. Så mjukt att det känns dags att plocka fram ett UFO i samma garn.

Jag har stickat en halsduk också.


När jag skickade efter garn från Garnhärvan i höstas fick jag denna härva i....jag har totalt glömt bort vad det heter. Mjukt och skönt, tjockt, jag har stickat på stickor 7,5. Mönstret är ett vanligt 2 r tills, 1 omslag.

Jag tycker inte om så tjocka stickor. Jag tycker det är svårt att få det jämnt och så tär det på axlarna. Tacka vet jag tunt garn.

2 kommentarer:

Eva sa...

Oh ! vilken snygg sjal ! är det pärlor i,och en härligt röd färg.

synd du inte kom iväg på skärtorsdagen*ler*

Ha det gott !

Tomtan sa...

En Isdrottning ska vara ute i snön *ler* den är jätte läcer....