söndag 14 oktober 2007

För varje avslutat projekt köper jag garn till två nya...

...verkar vara mitt nya måtto. Förutom det jag köper utan att jag avslutat något.

Det här har jag köpt från Garnshoppen på nätet:

Den gröna alpackan skall bli en kortärmad kofta till Linn. Hon är ganska varm av sig, men det är skönt med något varmare ibland.

Den blå karisman skall bli en kofta till mig. I boken Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt har jag hittat grunden för min kofta, men jag kanske gör om den lite. Tror jag. Lite kortare och kanske med knappar. VI får se.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara så det är. Man kan bara inte riskera att garnet tar slut. Må goot

Anonym sa...

Garn kan man aldrig få förmycket av. Tack för din omtanke om min hemlis. mailade ulrika på stickamera och hon skulle kontakta min hemlis. Ha en trevlig helg. Kramis

Anonym sa...

har paketet kommit fram? undrar orolig hemlis

Eva i Halmstad sa...

Fruktansvärt fantastiskt bra sätt att resonera.
ha de bra idag, Eva.

Strumpstickan sa...

Så gör jag med!