onsdag 24 oktober 2007

Tack kära hemliga vän!

Hemliga vän, visst började jag undra om du verkligen fanns eller? Flera av deltagarna visade upp sina andra paket och jag hade en kommentar om att du existerade. Men så igår, efter 40 min bilresa hem från jobbet, där jag konstaterade att hösten är vacker även när färgerna är borta och innan snön kommer. Det var solnedgång och dimma på vissa ställen, liksom stråk här och var. Det var nästan lite trolskt ute, som om John Bauers troll skulle kliva upp på vägen framför mig. Över alltihop kom en jättelik måne.

Och så när jag kom hem hade det kommit. Linn hade tagit hem posten från brevlådan, antagligen för att hon var nyfiken. I paketet fanns en tovad garnkorg i underbara färger, ett nystan mörk åskblå alpacka, pärlor, rött te (dricker det just nu, underbart gott) och en chokladkaka av bästa sort. Den har jag inte öppnat(!)Det beror inte på god karaktär. Det ligger en öppnad chokladkaka i kylen. Jag har hört att mörk choklad är nyttigt att äta i vissa doser varje dag. Men det bästa av allt, min hemliga vän hade också kommit ihåg min födelsedag! jag fick en bok, Skrivmaskinsskola för män, Alexander McCall Smith. Och jag har inte läst den!

Men allt hade sin förklaring. Min hemliga vän ville gratulera på födelsedagen, men blev sjuk och paketet kom inte iväg förrän nu.

Jag har fotograferat allt men Photoshop vill inte samarbeta med mig, varken igår eller idag. Familjens tekniker är på kurs på annan ort denna vecka så det blir en helgbild.

Jag såg också att paketet var poststämplat i Årsta, Stockholm. Jag har sett att Garntrollet rör sig mycket på Söder och trakterna däromkring. Jag har även sett någon blogg med stickade korgar, men jag kommer inte i håg vem. Å andra sidan, vem som helst kan ha passerat Stockholm senaste veckan. T o m jag själv har rört mig i kvarteren på Söder för några månader sedan. Men lite funderingar väcks....

Tack än en gång. Tänk att du genom att läsa min knapphändiga blogg kunde hitta så rätt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad glad jag blir av att läsa det här :o)
/hemlis