tisdag 2 oktober 2007

Längesedan sist.....

Oj, vad det var längesedan jag skrev något. Men det är som min kollega U sade idag, "Den som ger sig in i ett kaos, den får jobba!" Och så har det varit under en period. VI har mycket att göra, vi omorganiserar och börjar med löneförhandlingar och den löpande verksamheten skall fungera. Nej, jag klagar inte, även om jag ibland känner mig lite trött....Och U, hon levererar många tänkvärda ord som jag säkert får återkomma till.

På stickfronten har det hänt väldigt lite. Vantarna är klara.

Linn är nöjd med dem, men jag är inte alls förtjust i tjocka stickor.

Det här passar mig bättre


Hjertegarn och stickor 2,5. Mönstret är Helene Wallins Neonsockar som jag hittade på hennes blogg En till stickblog. Fortfarande får jag inte länkningen att fungera.
Jag har provstickat en sjal också, men kom fram till att mönster och färg inte passade ihop. Skall ge mig ut i cyberrymden och leta nya sjalmönster. Kanske finns något på Sticka.org

Min hemliga vän har lämnat små kommentarer till mig. Jag är jättespänd på vad hon hittat på. Och på vad som har hänt, det framkommer nämligen i kommentaren att något kom emellan....Bläddrade runt och uteslöt några tänkbara hemlisar....Men tekoppskompisen lyser med sin frånvaro.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att din tekoppskompis verkar försvunnen.
Det är ju inte jag så känn dig lugn ;o) Kan dock inte säga exakt vad som hänt för då kan jag bli avslöjad.
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Hejsan!

Det är jag som har din temugg, min sambom skulle skicka det men det visade sig att mina paket som skulle skickas alla tre hamnade hos den han hjäpt att flytta men det blir skickat idag och då kommer det nog fram i morgon..

Förlåt/Kram