lördag 29 december 2007

Lång ledighet

Det var längesedan sist jag skrev här. Det var ganska intensiva veckor på jobbet innan jul. Inte för att det hade med julen att göra, snarare årsskiftet. Men nu har jag varit ledig en vecka och har en hel vecka kvar. Jag försöker njuta av varje stund.

Innan jul stickade jag detta till min mor i julklapp.


Halskrage och basker(!)från Garnstudio i Alpaca. Hon fick bara halskragen. Baskern blev helt fel. Om jag sätter dit en vit tofs blir det en tomteluva. Jag tror inte hon skulle uppskattat det. Något i beskrivningen har jag missförstått men jag vet inte vad det är. Men jag skall göra ett nytt försök...kanske. Jag tycker inte det är roligt att sticka samma sak två gånger.

Det har blivit lite stickat under julen. Jag har gjort en mössa efter beskrivning på www.ullomera,se av garnet från min hemliga vän. Den snurrar nu i tvättmaskinen och jag är jättespänd på resultatet.

Sjalen till sjalbytarprojektet börjar också ta form. Det är ju en hel veckas ledighet kvar, men jag tänkte nog få lite tid vid symaskinen också....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina (jag tycker baskern ser fin ut, kanske lite mer som en mössa... men det kan ju vara fint det också, fast man tänkte sig något annat från början) :-)

Ha en trevlig nyårshelg.

Anonym sa...

Kragen ser fin ut. Det där med mössor blir inte alltid som man tänkt sig. Må gott och gor fortsättning på nya året.

Strumpstickan sa...

Gott Nytt År!