fredag 4 januari 2008

Angenäma problem

Nu lider min ledighet mot sitt slut, bara lördag och söndag kvar innan det är dags att sätta klockan på ringning igen. Jag har fått en uppdatering från min chef idag. Och, det måste jag säga,...alla problem på jobbet är inte så angenäma. Angenämt är dock att jag inte kan göra något åt dem hemifrån! Det som känns bra är att jag är mer utvilad nu, än jag var efter sommarsemestern, trots att den var dubbelt så lång.

Innan måndag har jag något spännande att fundera på. Min Spring shawl surprise t ex. Ska jag sticka den eller inte? Jag har garn, ett tunt sjalgarn i Teetee Elegant i en underbar ljungfärg. Det är inte garnet som är problem utan sjalen. De kommer att bli 220 centimeter lång och 138 maskor bred. Jag vet inte om jag vill ha en sådan sjal. Kanske jag skall avvakta några ledtrådar och se om man kan förkorta något parti.

Eller

...ska jag kanske leta på "nätet" och Ravelry. Har nämligen sett något som tilltalade mig. En glest stickad sjal med något som kunde vara tulpaner i mönstret. Men var var det??

Medan jag funderar stickar jag vidare på bytessjalen och mina cerise-lila-orange Monkeys. Tyvärr blev det inte någon bra bild idag. Jag väntar på bättre väder. Inte för att vi har dåligt väder, men på dessa breddgrader krävs det klart väder för att få bra dagsljus så här års.

När det blir dagsljus kommer det också en bild på mössan av garnet jag fick av min hemliga vän. Och på Linns bruna sjal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man inte koppla av jobbet eller har för mycke annat omkring sig hjälper det inte med lång semester. Är man riktigt i fas räcker det med några dagar.Så har du ju angenäma funderingar också. Ser fram emot att få se vad du bestämmer dig för. Må gott.

GullStina sa...

Hej Ullstina, vilket fint namn du har ;)