onsdag 16 januari 2008

Hänt sen sist...

Oj, vad det blir långt mellan inläggen ibland.
Sedan sist har jag inte fotograferat några färdiga alster. De få dagar jag varit hemma (en lördag) så har det inte varit fotoväder. Det blir nytt försök till helgen. Dagarna blir iaf längre och längre, så någon stunds bra ljus blir det kanske.

Jag har bestämt mig för att sticka Spring Shawl Surprise. Ännu har jag bara nystat den första härvan, ja, Linn nystade åt mig. Hon var helt fascinerad av min nya nystmaskin. Jag kommer inte att kunna följa med i ledtrådarna utan den blir färdig så småningom.

Jag är nästan färdig men mina Monkeys men säger som så många andra, jag borde ha använt ett annat garn. Bild kommer.

Sjalbytessjalen är, nej den var nästan färdig. Skulle börja på den sista mönsterrapporten när jag inte fick det att stämma och bli lika i båda sidorna. Det är inget annat att göra än att repa upp flera centimeter. Det är i sådana stunder jag gärna lägger allt i en korg eller påse i garderoben och startar ett nytt projekt. Det är allt bra tur att jag har lite press på mig den här gången.

Så har jag anmält mig till Hemlis 3. Det är roligt att fundera och leta små presenter. Ännu roligare är det när man ser att man faktiskt gissade rätt, när vännen uppskattar sitt paket. Skall leta reda på de förra svaren och se om något har ändrats.

Förresten, du som är/var min hemliga vän i Hemlis 2. Jag uppfattade att du skulle skicka paket i början av januari. Om du har gjort det så har det inte kommit fram.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry, jag har inte skickat ännu. Problemet är att jag hela tiden tänker "åh, nu har det dragit ut så mycket på tiden, nu vill jag skicka med något lite extra som kompensation" och så börjar jag leta efter det och så blir det ännu senare ... osv. Så stryk ska jag ha om jag inte får iväg paketet den här helgen!! ;-)

Anonym sa...

Tack för ditt grattis :-)

Hur går det med SSS? Jag är med, men har bara hämtat mönstret, inte börjat sticka. Den ser väldigt fin ut, på de bilder jag sett av den :-)

Ha det bra.