lördag 19 januari 2008

Hemlis-frågor

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Ull, silke, lin, alpacka, ja naturmaterial. Jag lägger inte ner tid och energi på att sticka i syntetiska material. Däremot är det helt OK som förstärkning, t ex i sockgarner.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Blå, lila, cerise, röd, vissa gröna färger, och hela gråskalan från svart till vitt.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Pastellfärger som aprikos, mintgrön tycker jag inte om. Jag är inte heller så förtjust i neonfärger.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Trä och bambu om det är möjligt. Jag har allt mer gått över till rundstickor och de är ju i metall eller plast.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Farmor lärde mig sticka när jag var i sex-års åldern. Jag har alltså stickat i ca 40 år(!) Men jag har haft flera uppehåll under åren.

6. Dricker du kaffe? Te?
Både och.

7. Är du allergisk mot något?
Nej, inte som jag tror kan ha någon inverkan på detta.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Allt, inte tekno och hård skränig rock. Lyssnar gärna på musik med meningsfulla texter, både svenska och engelska.

9. Favoritgodis?
Mörk choklad.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag broderar korsstygn, lite virkning, syr en del och har en vävstol i en kartong i källaren. Och så är jag lite sugen på att börja spinna....

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Allt. Har nu kommit in i en spetsstickningsperiod, efter att ha stickat mycket tvåfärgade mönster ett tag.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej. Köper ibland när jag ser något intressant.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Ja en sjal som jag sett någonstans.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ja, handledsmått ca 17-18 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja, men det är längesedan jag gjorde några.

16. Stickar du sockor?
Ja.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Storlek 36, ca 23 cm.

18. När fyller du år?
12 oktober

19. Stickar du med pärlor?
Ja.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Både deckare och romaner, gärna historiska romaner. Faktaböcker om det som intresserar mig, och en hel del facklitteratur som rör mitt yrke.













Copyright © 2006-2008 Korkala Design | stickamera.se

Inga kommentarer: