torsdag 28 augusti 2008

Utmaning

Min Mix match vän har utmanat mig.

Fem saker att göra idag.
Det blir imorgon.
- Förhandla med ett fackligt förbund om deras löneökning 2008.
- Sortera undan en bunt med handlingar från onsdagens sammanträden.
- Sluta tidigt....(!)
- Packa i bilen och
- åka till Mormor, min mamma alltså med dottern. På lördag ska vi shoppa, gå till frissan och gå på bio (Mamma Mia). En riktig "tjejhelg" med mamma, lillasyster och dotter.

Vad jag gjorde för 10 år sedan
1 september 1998 började jag jobba efter drygt ett års föräldraledighet. Ja, jag hade jobbat lite under tiden Linn var liten, för att inte tappa alltför mycket och för att få vara med. I slutet av augusti hade vi börjat inskolningen på dagis.
Vi hade också bestämt oss för att köpa huset vi bor i nu och höll som bäst på med planering av kök och badrumsrenovering.

Fem ställen jag bott på
Arjeplog, Katrineholm, Eskilstuna, Umeå och Gargnäs

Om jag var biljonär
Gå ner i arbetstid och öppna en garnbutik, eller tyger eller inredning eller kanske skriva.
Bygga ut huset.
Placera pengarna klokt
Skänka en del till barncancerfonden
Och så blev den väl en del garn och tyg också.

Jag skickar utmaningen vidare tillTvå nystan,Britt-Marie,Åsa,Eva

3 kommentarer:

Tomtan sa...

Hej! Ska ta tag i utmaningen när jag jobbat klart ,jobbarhelg ;-(
//Eva

lillprinsen sa...

Hopppas ni får en mysig helg alla tjejerna
Bente

Anonym sa...

Nu är du utmanad tillbaka....
tomtan
www.metrobloggen.se/tomtan