fredag 1 augusti 2008

Var tar tiden vägen?

I början av sommaren, innan semester och sol och mygg och annat trevligt, svarade jag på en fråga på Sticka meras webomröstning. Jag svarade att jag stickar mer under semestern.

När jag tre och en halv vecka hade gått hade jag åstakommit ett strumpskaft till Pomatomus.

För att leva upp till mitt svar började jag snabbt på enBird-eye i Färgkraft Sarek.


Jag har ju hört talas om sjukdomen Startitis, och det måste ha varit en släng av den jag fick. När jag ändå var igång började jag på koftor både till mig och Linn. Men bilder kommer en annan gång.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har också drabats av startitis i sommar men inte fulföljt något ,nu har jag 2 projekt på gång och några i uppstatningsläge.
Bente

Anonym sa...

Ätligen har jag blivit klar över vad jag det är jag lider av. Känner helt klart igen symtomen. Alla korgar fulla och dom stickor jag ska ha är upptagna. Startitis. Helt klart, Må gott

Anonym sa...

Ja, startitis är väldigt lätt att få:)

tack för länken till Birds Eye-sjalen, tänk om man skulle... *skrattar*

Botilda sa...

Å, hoppas att du fortsätter med fågelögat. Jag började med ett av garnerna jag fick i vårhemlisen, men gav upp. Tror att det var lite för avancerat för att jag skulle orka en hel sjal.

Anonym sa...

Botilda, jag hade lite besvärligt med ökningarna i början. Men efter tre -fyra rapporter så ser man mönstret och då blir det inte så trassligt. Bird eye är enkel eftersom det är bara fyra varv som upprepas och varv 1 och 3 är lika.

Har du försökt att sticka mönstret som en stola, alltså helt rak?