söndag 25 januari 2009

Vantar i vantbytet och en del annat


De här härliga vantarna kom från Pia häromdagen. Tack snälla Pia för de underbara vantarna. De invigdes igår.

Dina vantar är på god väg. Det var så roligt att sticka vantar att jag glömde kolla storleken. Som tur var upptäckte jag i tid att det höll på att bli barnvantar.

Förutom vantstickning har jag stickat ett par sockar.


Det är ett par Fluted Banister socks stickade i Austerman Step. Mycket välgörande för händerna att sticka med aloevera garn den här årstiden. När det är kallt hos oss blir jag mycket torr om händerna. Otvättad ull är ett annat bra sätt att mjuka upp händerna.

Jag har stickat klart en del annat också, men jag spar på dem till senare.

3 kommentarer:

Tomtan sa...

Väntar med spänning

Anonym sa...

Så roligt att du tyckte om dem. Jag väntar med spänning...

Tomtan sa...

Har en utmaning till dej!!! Hos mej!!!